مجید محمودی در دیدار با نمازگزاران جمعه کنگان در مصلای شهدای محراب این شهر افزود:اعتبارات امسال شهرستان کنگان نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری داشته و توزیع این اعتبارات با هدف گذاری صحیح و مناسب صورت گرفته که جای تقدیر از فرماندار شهرستان کنگان است.وی بیان نمود:در سنوات گذشته تخصیص اعتبارات شهرستان کنگان نهایتا […]

مجید محمودی در دیدار با نمازگزاران جمعه کنگان در مصلای شهدای محراب این شهر افزود:
اعتبارات امسال شهرستان کنگان نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری داشته و توزیع این اعتبارات با هدف گذاری صحیح و مناسب صورت گرفته که جای تقدیر از فرماندار شهرستان کنگان است.
وی بیان نمود:
در سنوات گذشته تخصیص اعتبارات شهرستان کنگان نهایتا ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده اما سال گذشته این میزان ۸۴ درصد بوده که نشانگر طلایی بودن تخصیص اعتبارات در این دولت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه خوبی در شهرستان کنگان خواهیم بود گفت:
در هفته دولت ۲۱ پروژه با اعتبار افزون بر ۶۰۱ میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی و ۶۰ پروژه با اعتبار افزون بر یکهزار و صد و چهل و هفت میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
محمودی افزود:
آب شیرن کن ۵ هزار متر مکعبی شهر بنک در هفته دولت آغاز عملیات اجرایی و مطالعات و تحقیقات آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان نیز آغاز خواهد شد.
وی بیان داشت:
اصلاح نقطه حادثه خیز پیچ مخازن سیراف ، فاز ۱ اسکله کنگان و نیز افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ مگاواتی کنگان در بنک از دیگر پروژه های افتتاحی و مهم هفته دولت در شهرستان کنگان است.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر عنوان کرد:
در حوزه افتتاح ، بالاترین سطح افتتاح در شهرستان کنگان مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که ۶ مدرسه با ظرفیت ۶۳ کلاس درس خواهد بود.
محمودی گفت:
در حوزه افتتاح در شهرستان کنگان شاهد رشد ۵۹۱ درصدی و در حوزه آغاز عملیات اجرایی نیز رشد ۱۵۳ درصدی را در هفته دولت سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد دولت مردمی ایران قوی در حوزه های مختلف از جمله صنعت ، طرح ملی مسکن و دیگر حوزه ها بیان کرد:
دولت با هدف گذاری صحیح و اقدام جهادی توفیقات زیادی را در زمینه مسکن داشته که از جمله طرح ملی مسکن ، جوانی جمعیت ، بافت های فرسوده و طرح فرزند آوری است
این مقام مسئول گفت:
در زمینه نهضت ملی مسکن ۲ سایت ۵۰۴ واحدی و ۲۵۲ واحدی زمین تامین و قطعه زمینی به مساحت ۴۷ هکتار جهت احداث مسکن به شهر کنگان ملحق شده است.
محمودی افزود:
در همین مدت ۴۰۰ واحد مسکونی از طریق بانک های عامل وام های خود مالکی ۳۵۰ میلیون تومانی و ۵۵۰ میلیون تومانی بحساب اشخاص واریز و ۷۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد الشرایط طرح جوانی جمعیت (۳ فرزندی) واگذار شده است.
وی گریزی به ارزش افزوده زد و با بیان اینکه یک هزار و نهصد میلیارد ریال میزان ارزش افزوده شهرستان کنگان در سال ۱۴۰۱ و ۷۶۰ میلیارد ریال تا شهریورماهبوده ، به برخی پروژه های شهرداری کنگان نیز اشاره و افزود:
در حوزه شهری شاهد افتتاح ۱۳ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه با اعتبار ۱۹۱ میلیارد تومان هستیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر در پایان ، ۲۲۰ هزار متر مربع آسفالت و ۲۰ کیلومتر احداث بلوار ۴۵ متری را از دیگر توفیقات شهرداری کنگان ذکر کرد