حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز ۱۱ در شهرستان کنگان قرار دارد مردم و مسئولان توقع دارند مراسم افتتاح این فاز در شهرستان همراه با دیدار مردمی با ریاست جمهوری باشد تا مردم شیرینی […]

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه فاز ۱۱ در شهرستان کنگان قرار دارد مردم و مسئولان توقع دارند مراسم افتتاح این فاز در شهرستان همراه با دیدار مردمی با ریاست جمهوری باشد تا مردم شیرینی افتتاح این پروژه را بیشتر درک کنند.

وی افزود: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در کنگان در مکانی خارج از این شهرستان خلاف توقع و انتظار مردم است.

خطیب جمعه عنوان داشت: افتتاح و بهره برداری آخرین و مهمترین فاز پارس جنوبی توسط متخصصان و نخبگان توانمند ایرانی که نمونه بارز خودباوری و تکیه بر توان داخلی است در شرایطی محقق می‌شود که این فاز بارها توسط شرکت‌های چینی و فرانسوی دست به دست و به جایی نرسید.

محمودی با گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت تداعی کننده نام ماندگار دولتمردان شهید رجایی و باهنر است.

وی با تشکر از اقدامات و تلاش‌های دولت مردمی ایران قوی در ۲ سال گذشته بویژه در حوزه دینی و خدمت رسانی صادقانه به مردم به رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها اظهار کرد: مدال انقلابی گری، افتخار تبعیت از ولایت فقیه و مردمی بودن از ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

ضرورت بیان خدمات نظام

امام جمعه کنگان به ضرورت بیان خدمات نظام دینی در طول سال از جمله هفته دولت اشاره و با قدردانی از نماینده دولت در شهرستان کنگان عنوان کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان صادقانه خدمات نظام توسط دولتمردان است.

محمودی به فلسفه مسئولیت و کار دولت‌ها در اندیشه امام امت و خلف صالح ایشان اشاره و گفت: دولت‌های نظام بایستی نسبت به اقشار ضعیف جامعه و رسیدگی به مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار اهتمام جدی ورزند.

وی دفاع از مستضعفین و خدمت به مردم را دو رکن علمی و عملی دولتمردان شهید عنوان و با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص خدمت رسانی به قشرهای مستضعف و محروم جامعه و اجتناب دولتمردان از کارهایی که زمینه ساز جدایی مردم از آنها می‌شود اشاره و تاکید کرد: بی توجهی مسئولان به خواسته‌های مردم و دنبال مادیات و تجملات رفتن نه‌تنها موجب رویگردانی مردم بلکه برخی مواقع سبب ضعف ایمان آنان نیز می‌شود.

تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نزدیک شدن به قله عزت و بشارت‌های معظم له در این زمینه، بیان درس‌هایی در خصوص قیام حسینی، تحلیلی بر سفر وزیر خارجه به عربستان و دور جدید روابط دو کشور، تشریح سفر ریاست جمهوری و عضویت رسمی ایران در بریکس و تبیین سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.