شهر شیرینو در شهرستان کنگان و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری از بوشهر قرار دارد از شمال به دنبالهٔ کوه‌های زاگرس، از جنوب به خلیج فارس، از مغرب به روستای پرک و از سمت مشرق به شهر نخل تقی محدود می‌گردد. شیرینو در منطقه پارس جنوبی قرار دارد و محل اسکان تعدادی از پرسنل پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها […]

 شهر شیرینو در شهرستان کنگان و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری از بوشهر قرار دارد

از شمال به دنبالهٔ کوه‌های زاگرس، از جنوب به خلیج فارس، از مغرب به روستای پرک و از سمت مشرق به شهر نخل تقی محدود می‌گردد.

شیرینو در منطقه پارس جنوبی قرار دارد و محل اسکان تعدادی از پرسنل پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و فازهای در حال اجرای این منطقه می‌باشد که در هتل شیرینو و شیرینو ۲ ساکنند و مردم بومی در قسمت اصلی روستا ساکن شده‌اند. راه اصلی شهر آسفالت و دارای دو پارک ساحلی می‌باشد پارک ساحلی اول در مرکز شیرینو قرار گرفته که مکانی زیبا و دلنشینی برای مردمان این منطقه فراهم کرده‌است و پارک دوم در قسمت سهیل که بخشی از این شهر می‌باشد قرار دارد. شیرینو دارای یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای جنوب کشور می‌باشد و این ساحل زیبا در نیمه دوم سال که دمای هوا مناسب تر است برای تفریح مورد استفاده قرار می‌گیرد که به همین سبب در عید نوروز مسافرین نوروزی همیشه جذب بندر شیرینو می‌شوند جهت اسکی روی آب، قایق‌سواری، شنا و ….

صیادی شغل اول مردم این شهر می‌باشند و سایر هم شغل‌های پراکنده یا آزاد دارند یا در شرکت‌های مجاور مشغول به کار هستند.