طرح بازرسی عیدانه استاندارد در شهرستان کنگان آغاز شد. محبی نیا رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان گفت: سازمان ملی استاندارد در ۱۲ گروه مختلف از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان ها ، فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها ، قالیشویی ها ، مرکز خشکبار -شیرینی سرا ها ،ترمینال مسافربری و غیره، طرح بازرسی عیدانه و رسیدگی به تخلفات […]

طرح بازرسی عیدانه استاندارد در شهرستان کنگان آغاز شد.

محبی نیا رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان گفت: سازمان ملی استاندارد در ۱۲ گروه مختلف از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان ها ، فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها ، قالیشویی ها ، مرکز خشکبار -شیرینی سرا ها ،ترمینال مسافربری و غیره، طرح بازرسی عیدانه و رسیدگی به تخلفات در ارایه خدمات در طرح مردم‌دار را آغاز کرده است. این طرح از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.
محبی نیا افزود: همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی نظارت دقیق و مستمر انجام می شود. با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم خاطر نشان ساخت: هدف از اجرای این دو طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای غیر استاندارد می باشد .
محبی نیا در ادامه گفت : طرح مردم دار برای رسیدگی به تخلفات
شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم دار» به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.
وی در ادامه گفت : سامانه مردم‌دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواست‌ها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات است.
شهروندان می‌توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.
درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.