رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان کنگان از انعقاد قرارداد با مراکز درمانی به‌منظور تسهیل ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این شهرستان خبر داد. عقیل عبداللهی‌پور با اعلام این خبر گفت: طبق بند (ل) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲، همه موسسات و مراکز پزشکی ملزم به عقد قرداد با بیمه‌های پایه هستند، از این‌رو، انعقاد قرارداد […]

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان کنگان از انعقاد قرارداد با مراکز درمانی به‌منظور تسهیل ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان این شهرستان خبر داد.

عقیل عبداللهی‌پور با اعلام این خبر گفت: طبق بند (ل) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲، همه موسسات و مراکز پزشکی ملزم به عقد قرداد با بیمه‌های پایه هستند، از این‌رو، انعقاد قرارداد با مراکز درمانی در اولویت برنامه‌های امسال اداره بیمه سلامت شهرستان کنگان قرار گرفته‌است.

وی افزود: امیدوار هستیم با استقبال مراکز درمانی بتوانیم چتر حمایتی بیمه سلامت را در شهرستان کنگان گسترده‌‎تر کنیم تا بیمه‌‎شدگان در فرآیند درمانی خود با آسودگی‎خاطر بیشتری بتوانند از خدمات بیمه‎ای بهره‌مند شوند.

یادآوری می‌شود، بیمه سلامت در سال ۱۳۹۳ به‌‎منظور خدمت‌رسانی به قشرهایی از جامعه که تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، بدون پرداخت حق‌بیمه (رایگان) به‌وجود آمد. این صرفاً بیمه‌درمانی است و فردی که می‌خواهد تحت‌پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد نباید تحت‌پوشش بیمه‌های دیگر نظیر بیمه خدمات‌درمانی، بیمه تأمین‌اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی باشد.

بیمه‌شدگان بیمه سلامت می‌توانند از همه خدمات بیمارستانی در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های دولتی، چه به‌صورت بستری یا سرپایی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و خدمات پاراکلینیکی که طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، برخوردار و از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.