ابتکار سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان جهت حمایت از صنایع دستی و پتانسیل های اشتغال زایی موجود در جنوب استان بوشهر و معرفی آنها به حوزه صنعت جهت ساماندهی و حمایت بیشتر و بهتر از آنها از کلیه سایتهای خبری دعوت بعمل آمد که از این نمایشگاه خانه فرش جهت […]

در نشست مدیر روابط عمومی پارس ۲ کنگان با اصحاب رسانه مطرح شد:

لزوم حمایت صنایع مستقر در منطقه از صنایع دستی کنگان

به گزارش بنک نیوز،با حمایت و پیشنهاد مهندس باژوند سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان از سوی روابط عمومی منطقه پارس ۲ کنگان در محل خانه فرش کنگان نشستی با اصحاب رسانه کنگان برگزار شد.

در این نشست به لزوم حمایت صنایع مستقر در منطقه از صنایع دستی کنگان تاکید شد .
با توجه به گردش مالی صنایع و شرکت های مستقر در منطقه و اینکه خیلی از صنایع و شرکت‌ها ی مستقر جهت هدایا هزینه زیادی صرف می‌کنند،لازم است که این خریدها در منطقه انجام شود.

همچنین تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در صنایع دستی فعالیت می‌کنند ،خانم هستند که برخی از آنان نان آور و یا بد سرپرست هستند و از این بایت باید از آنان حمایت کرد.
در این نشست به استفاده از ظرفیت هنرمندان نویسندگان و معرفی این ظرفیت ها جهت اجرای برنامه های شرکت ها تاکید شد.
مسول روابط عمومی منطقه پارس ۲ کنگان در این نشست از آمادگی این مجموعه جهت حمایت از صنایع دستی منطقه اعلام کرد وپیشنهاد ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی کنگان را نیز مطرح کرد و از رسانه ها خواست که در این زمینه نقش آفرینی نمایند

خانم سلطانی مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر و رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: نمایشگاه ما تحت عنوان خانه فرش می باشد. در استان بوشهر خانه فرش وجود ندارد. با سختی زیادی و البته پس از همکاری تعدادی از دوستان همراه و دلسوز، خانه فرش را از مهر ماه ۱۳۹۹ و کارگاه فرشمان را از سال ۱۳۹۶ در کنگان راه اندازی کردیم. 
وی افزود: به علت شیوع بیماری کرونا، زنان عضو این شرکت تعاونی، در منزل اقدام به بافت فرش می نمایند. ۴ شهرستان کنگان ، دیر، عسلویه و جم زیر نظر شرکت تعاونی ما هستند. بافنده های ما پس از بافت فرش ، محصول خود را در نمایشگاه یا بهتر بگوییم فروشگاه ما جهت عرضه به مشتریان به نمایش می گذارند تا از این راهگذر، توسط مردم، نهادها، شرکت ها و… این محصولات خریداری شود و نهایتا از این طریق کمکی به اقتصاد ضعیف خانواده هایشان شود.
مدیرعامل شرکت تعاون روستایی زنان کوثر عنوان کرد: جامعه هدف ما عمدتا زنان بی سرپرست، کم بضاعت یا سرپرست خانواده هستند که در کارگاه و خانه فرشی که دائر کرده ایم، برای خودکفایی و تامین مالی آنان مورد توجه قرار داده ایم.