ستاد پیشگیری ، هماهنگی وفرماندهی پاسخ بحران شهرستان کنگان  تشکیل شد  جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با موضوع پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ تدابیرو اقدامات پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضورهمه اعضاکارگروه برگزار شد. خلیل جوکار افزود: با توجه به بروز بیماری نوپدید کرونا ویروس چینی درشهر ووهان چین و گسترش آن در […]

ستاد پیشگیری ، هماهنگی وفرماندهی پاسخ بحران شهرستان کنگان  تشکیل شد 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با موضوع پیشگیری، هماهنگی و اتخاذ تدابیرو اقدامات پیشگیرانه از ورود ویروس کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضورهمه اعضاکارگروه برگزار شد.

خلیل جوکار افزود: با توجه به بروز بیماری نوپدید کرونا ویروس چینی درشهر ووهان چین و گسترش آن در کشورهای دیگر، توجه ویژه و همکاری همه جانبه تمام ارگانها و سازمان ها در هر منطقه جهت اقدامات و تمهیدات لازم برای کنترل این بیماری را                 می طلبد. 

خلیل جوکاراظهار داشت: مهمترین اقدامات کنترلی و خود مراقبتی در زمان داشتن علائم مشکوک به بیماری، شستشوی مکرر دستها با آب و صابون، پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه، خودداری از دست زدن به چشم ها و بینی، استراحت در منزل، عدم حضور در اماکن عمومی و خودداری از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران می باشد.

وی عنوان داشت: بهترین راه جهت کاهش بیشتر این موارد آموزش و اطلاع رسانی همگانی می باشد.

وی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات شورای سلامت، خواستار تعامل و همکاری همه نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری و نیز کنترل هرچه بهتر بیماری کرونا ویروس شد.

خلیل جوکار در جلسه شورای امنیت غذایی با تاکید بر این که هیچ گزارشی از وجود این بیماری در استان نشده است و همه شرایط تحت کنترل است ،افزود : دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر با تشکیل ستاد آموزشی و اطلاع رسانی ، توصیه ومراقبت های مربوطه را اطلاع رسانی می کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کنگان بر لزوم رصد مستمر ویروس کرونا در استان و تشکیل جلسات در شهرستان ها با محوریت فرمانداری ، بخشداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: همه این نکات فقط برای کنترل اوضاع بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و دولت است.

مهندس خلیل جوکار نیز در این جلسه با بیان این که همه مرزهای دریایی یعنی همان بنادر و فرودگاه با حضور تیم های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها رصد می شوند، گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان نیز آمادگی کامل دارند.

درادامه رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان این که همه باید مراقبت های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنیم و این اقدامات علاوه بر پیشگیری از همه نوع بیماری برای ویروس کرنا نیز است، توضیح داد: دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران مهم است.

وی  با اشاره به اینکه شستن دست به روش اصولی نیز مورد تاکید است، بیان داشت: با توجه به وجود امکانات ، تجهیزات و سامانه بهداشتی و درمانی در کنگان همه شرایط برای پیشگیری مهیا است و نگرانی وجود ندارد.

سپس فرماندار شهرستان کنگان درجلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کنگان ضمن تشکر از عوامل اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : انخابات خوبی برگزار شد واز تک تک افرادی که پای صندوق های رأی حاضر شدند ونماینده مورد نظر خودرا انتخاب کردند صمیمانه تقدیر وتشکر میکنم . 

فرماندار کنگان با اشاره به ملخ های صحرایی افزود: در مقابله با ملخ های صحرایی با همکاری جهاد کشاورزی وبقیه دستگاه ها ی اجرایی اقدامات خوبی صورت گرفته است که نیاز است پایش ها به صورت منظم وبیشتر انجام شود .

پاک نژاد با اشاره به ویوس کرونا گفت : با رعایت موارد ونکات صحیح بهداشتی میتوان از این بیماری به خوبی رد شد ونیاز است که اول از خودمان شروع کنیم ، دست ندادن با یکدیگر از مهمترین موارد پیشگیری از کرونا است . 

وی در ادامه بیان کرد : دستگاههای اجرایی از برگزاری جلسات غیر ضروری خود داری کنند وهمچنین کم کردن تراکم وتجمعات میتواند در جلوگیری از این بیماری موثر باشد .

رئیس ستاد بحران شهرستان گفت : با همکاری های صورت گرفته بین فرمانداران چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر وهمچنین طبق دستور استاندار تمامی تجمعات وجشن ها تا اطلاع ثانوی لغو می شود وبرنامه های فرهنگی وورزشی غیر ضروری نیز برگزار نمی شود. 

پاک نژاد با اشاره به تعطیلی مدارس عنوان کرد : تعطیلی مدارس با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است ، لذا خانواده ها نباید با تعطیلی مدارس برنامه ریزی های سفر ، مهمانی ودورهمی و… داشته باشند وهمچنین از خروج غیر ضروری فرزندان خود از محیط خانه جلوگیری کنند. 

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان افزود: آموزش وپرورش میتواند از ظرفیت فضای مجازی در جهت آموزش وآگاهی رسانی اولیاء ودانش آموزان در جهت پیشگیری از ویروس کرونا استفاده کند . 

وی با بیان اینکه مردم از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی خود داری کنند ادامه داد: کنترل فضای مجازی میتواند در ایجاد آرامش ورفع نگرانی ها واسترس مردم موثر باشد وافراد از شایعه پراکنی خودداری کنند ومردم اخبار مربوط به کرونا را از تنها سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند. 

فرماندار کنگان گفت : کنترل رفتار در فضای مجازی وآرام نمودن فضای روانی جامعه وپرهیز از انتشار شایعه ازتأثیرات فضای مجازی است . 

سید علی پاک نژاد بیان داشت : گمرک واداره بندر نسبت به کنترل ورود شناورها وملوانان با هماهنگی شبکه بهداشت ودرمان اقدامات لازم را انجام دهند وهمچنین بانک ها نسبت به ضد عفونی کردن وسایل عمومی  اقدام نمایند. 

وی با اشاره به کم کردن استفاده از اسکناس گفت : اداره صنعت ، معدن وتجارت نسبت به روز بازارها در شهرستان تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. 

رئیس شورای تأمین شهرستان کنگان گفت : سفره خانه های که قلیان در آنها عرضه می شود نسبت به جمع آوری قلیان ها اقدام نمایند وهمچنین بیمارستان ، شبکه بهداشت ، مطب ها ودرمانگاه ها در خدمات رسانی بیشتر اقدام نمایند ودرمانگاه تأمین اجتماعی نسبت به راه اندازی شیفت شبانه با استان هماهنگی های لازم را انجام دهند.