حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاه چراغ علیه السّلام گفت: این حملات تروریستی و حرکات کور نشانه ضعف و استیصال دشمن است. وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش را عامل این جریان ذکر و بیان کرد: ایجاد تنش بین ملت ایران و مهاجران و […]

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاه چراغ علیه السّلام گفت: این حملات تروریستی و حرکات کور نشانه ضعف و استیصال دشمن است.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش را عامل این جریان ذکر و بیان کرد: ایجاد تنش بین ملت ایران و مهاجران و اتباع بیگانه در کشورمان، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب صهیونیستی، تحریک گسل‌های مذهبی، نشانه گرفتن امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام و نیز تحت شعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت از مهمترین اهداف دشمن در این جنایت است.

امام جمعه کنگان زنده نگه داشتن شعله التهاب و تنش خصوصاً در سالگرد اغتشاشات سال گذشته را از دیگر اهداف دشمن عنوان و با تجلیل از عوامل امنیتی، انتظامی و خدماتی حرم شاهچراغ علیه السلام گفت: شایسته است دولت و ملت از این قهرمان ملی و مدافع حرم به شایستگی تجلیل کند.

محمودی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی و تجلیل از آنان و گرامیداشت یاد و خاطره آزاده فقید و عضو شورای اسلامی دوراهک مرحوم حاج حسن دوراهکی بیان کرد: آزادگان به اسرای اهل بیت علیهم السلام و به مولای و مقتدای خود امام موسی بن جعفر علیه السلام تاسی کردند و به تعبیر ولی فقیه زمان، صبر و استقامت آنان بود که به اسلام آبرو بخشید.

لزوم رفع مشکلات مساجد

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه و بازخوانی فرمایشات حکیمانه معظم له در خصوص عملکرد سپاه در ابعاد نظامی، مردمی، خدماتی و سازندگی گفت: به تعبیر رهبری سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان است و این قدرت بازدارندگی و توانمندی سپاه بود که باعث کاهش و عدم تکرار جمله گزینه نظامی روی میز است شده است.

خطیب جمعه کنگان با تبریک ارتقای روستای شیرینو به شهر به مردم شریف این خطه و عنوان اینکه امید است این اتفاق مبارک باعث توسعه و تعالی این خطه شود، از همه دست‌اندرکاران تحقق این خواسته مردمی بویژه استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کنگان، ائمه جمعه، شورای اسلامی و اهالی این خطه تقدیر کرد.

محمودی با گرامی‌داشت روز جهانی مساجد و اهمیت و جایگاه مسجد در آیینه آیات روایات، مساجد را کانون معنویت و هدایت دانست و گفت: زیبنده نیست در حکومت دینی برخی شهرها و روستاهای ما از مسجد که اهمیت آن کمتر از دانشگاه، مدرسه و ورزشگاه نیست، محروم باشند و همه مردم و مسئولین مکلفند نسبت به احداث مساجد و مرمت آنها اهتمام جدی ورزند.

وی با نکوداشت هفته دولت و تشکر از اقدامات دولت مردمی ایران قوی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان خدمات نظام کارآمد دینی است.