مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان بوشهر گفت: مردم هنگام بارندگی به رودخانه‌ها و مسیل‌ها نزدیک نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان بوشهر گفت: مردم هنگام بارندگی به رودخانه‌ها و مسیل‌ها نزدیک نشوند.

خطر وقوع سیلاب در استان بوشهر/ مردم به مسیل‌ها نزدیک نشوند

علی محمدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از امروز بارندگی در استان بوشهر آغاز شده است و تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی به فعال بودن این سامانه بارشی در استان بوشهر تا چهار روز آینده اشاره کرد و ادامه داد: میزان بارش در استان بوشهر طی چهار روز ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه احتمال طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌های دره گپ، چهارروستایی، شاپور، دالکی،‌مند و باهوش وجود دارد افزود: میزان بارش در نقاط مختلف استان به صورت مستمر اندازه‌گیری می‌شود.

پایش و کنترل خطوط انتقال

وی با اشاره به تامین بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های همجوار، خاطرنشان کرد: پایش و کنترل خطوط انتقال آب آشامیدنی و تامین آب پایدار در زمان‌های اضطراری در دستور کار است.

محمدی تصریح کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب و آبرسانی خلیج فارس پایش و کنترل خطوط انتقال آب آشامیدنی و تامین آب پایدار در زمان‌های اضطراری را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: مانور دریچه سدها به ویژه سد رئیسعلی دلواری و تامین برق اضطراری این سازه‌ها توسط دفتر تاسیسات آبی این شرکت به منظور مدیریت در آبگیری و کنترل سیلاب در دستور کار است.

لزوم پرهیز از عکاسی در زمان سیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از پایش و رصد میدانی رودخانه‌ها، مسیل‌ها، گلوگاه‌های آبگذری و طرح‌های تغذیه مصنوعی توسط گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای خبر داد.

وی خواستار پرهیز از نزدیک‌شدن به حریم رودخانه‌های استان بوشهر شد و تصریح کرد: ساکنان حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از توقف، سکونت و استقرار در حاشیه، بستر و حریم رودخانه‌های استان بوشهر خودداری کنند.

محمدی بر لزوم پرهیز از ورود به تاسیسات آبی برای عکاسی شد و افزود:‌ از نزدیک شدن به حریم  رودخانه‌ها در زمان سیلابی شدن آنها باید پرهیز شود.