سکینه الماسی امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: تصویب واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان و ته‌لنجی  یک فرصت برای رونق نقاط مرزی است که برای جلوگیری از زمین‌گیر شدن لنج‌‌های باری و رونق فعالیت ملوانان مرزنشین، ته‌لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر باید مورد توجه قرار […]

سکینه الماسی امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: تصویب واردات ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان و ته‌لنجی  یک فرصت برای رونق نقاط مرزی است که برای جلوگیری از زمین‌گیر شدن لنج‌‌های باری و رونق فعالیت ملوانان مرزنشین، ته‌لنجی و تجارت سنتی در استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه بیان کرد: در این راستا برای رونق فعالیت در نقاط مرزی مجوز واردات ۱۰۰ قلم کالا به استان‌ها و تعاونی‌های مرزی واگذار شود.

وی خواستار معافیت کالای ملوانی از شرایط اداری و ثبت سفارش شد و ادامه داد: با معافیت ۱۰۰ قلم کالای وارداتی ملوانی از شرایط اداری و ثبت سفارش، فعالیت‌ها در استان بوشهر به شیوه سنتی ادامه داشته باشد.

الماسی بندر دیر را بندر تجاری و صادراتی ایران به قطر دانست و تصریح کرد: دیر، بندر تجاری و صادراتی ایران به قطر است و بیشتر کالاهای تجاری ایران از طریق بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود که  تعیین استان بوشهر به عنوان معین صادرات ایران به قطر امری مهم و ضروری است.

وی محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر را خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و تصریح کرد:  دو محصول خرما و گوجه فرنگی محصولات مهم استان بوشهر هستند که با توجه به ظرفیت تولید این محصولات در استان بوشهر و تامین نیاز کشور، باید ممنوعیتی در صادرات آنها نباشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابراز کرد: زیرساخت‌های مهمی در صادرات کالا و محصولات در بندر دیر فراهم است  به ویژه اسکله صادراتی که بخش خصوصی در این بندر ایجاد کرده بلااستفاده مانده که باید این اسکله تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به توازن در ایجاد صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی در نقاط‌ مختلف استان بوشهر توجه شود و برای ایجاد صنایع در نقاط مختلف استان بوشهر شرایط ویژه‌ای فراهم شود تا رغبتی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

الماسی عنوان کرد: با فراهم شدن تسهیلات ویژه برای ایجاد واحدهای صنعتی در نقاط کمترتوسعه یافته این واحدها و فراهم شدن شرایطی در بخش‌های مختلف به ویژه ارزش افزوده  بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه صنعت رغبت پیدا می‌کند.