سعید جلالی شامگاه پنجشنبه با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در لارستان استان فارس افزود: تقسیمات کشوری بر پایه بررسی‌های کارشناسی و مطالعات هدفمند انجام می‌شود و قطعا مبحث مهمی مانند تاسیس استان‌های جدید نیازمند تامل بیشتر و انجام فرایند کارشناسی دقیق‌تر است.وی ادامه داد: با […]

سعید جلالی شامگاه پنجشنبه با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در لارستان استان فارس افزود: تقسیمات کشوری بر پایه بررسی‌های کارشناسی و مطالعات هدفمند انجام می‌شود و قطعا مبحث مهمی مانند تاسیس استان‌های جدید نیازمند تامل بیشتر و انجام فرایند کارشناسی دقیق‌تر است.
وی ادامه داد: با وجود اهمیت و حساسیت این موضوع، بعضا مشاهده می‌شود که مساله تقسیمات کشوری از سوی برخی از افراد و گروه‌ها به یک اقدام سیاسی تبدیل می‌شود.
جلالی تصریح کرد: قطعا در این زمینه بین دولت و  وزارت کشور هیچگونه دوگانگی وجود ندارد و صدور هرگونه دستور از سوی رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد استان جدید در فارس تکذیب می‌شود.
او افزود: در مجموع می‌توان گفت که اساسا هیچ پروژه‌ای مبنی بر شکل‌گیری استان‌های جدید در کشور در دستور کار دولت قرار ندارد که از نشانه‌های آن می‌توان به رویه دولت بر رد طرح ایجاد استان اصفهان شمالی بود که توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شد و در بقیه موارد نیز خلاف این رویه در دولت دیده نشد.
وی درباره احتمال ایجاد استان‌های جدید در آینده گفت: تقسیمات کشوری یک امر پویا است و ممکن است در آینده با لحاظ جمعیت و بر اساس سایر شاخص‌ها تصمیم دیگری اتخاذ شود اما هم اینک هیچ تصمیمی در کشور در خصوص ایجاد استان‌ جدید وجود ندارد.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تصریح کرد: البته این امر که درخواست‌ها از دولت یا دیگر قوا به وزارت کشور ارجاع شود امری کاملا طبیعی است و دلیلی بر کوتاهی وزارت کشور در موضوع نیست.
جلالی افزود: انتظار است که نخبگان با بیان و قلم خود ذهن و روان جامعه را آشفته نکنند و از مردم هم استدعا دارم اخبار مربوط به تقسیمات کشوری را صرفا از مراجع آن دریافت کنند.

پیش از این جمشید جعفرپور  نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی از ارائه درخواست خود به رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل استان لارستان و ارجاع این درخواست به وزارت کشور سخن گفته بود.