معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه برخی‌ نقد وارد می‌کنند که در بوشهر ۳۰۰ مجوز کنسرت داده شده است، گفت: خوشبختانه این عدد جوابگو است و این‌گونه برنامه‌های نشاط اجتماعی با تدبیر و ابتکارات استان بود

دكتر مجید خورشیدی شامگاه چهارشنبه در نشست با هنرمندان، ورزشکاران، سمن‌ها و جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان اظهار داشت: ظرفیت‌های استان بوشهر کمتر شناخته شده است، مانند سیراف که در سطح کشور زیاد شناخته شده نیست در حالی که مردم این دیار سال‌ها قبل توانایی کشتیرانی و تجارت داشتند و این مردم شایسته تکریم و خدمت هستند.
    
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه شهرستان کنگان نسبت به بسیاری از مناطق استان و کشور شاخصه‌ها و استعدادهای بالاتری دارد، افزود: در شهرستان کنگان پلاتوی دوم در حال احداث است اما برخی از شهرستان‌های استان درپیچ و خم احداث پلاتوی اول مانده‌اند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: امروز غرب و بویژه آمریکا سعی می‌کنند صادرات نفت و همه  آن چیزی که بتواند در تهیه ثروت یک ملث مؤثر باشد را به حداقل برسانند و اکنون دومین باری است که بخش فلزات جمهوری اسلامی مورد تحریم قرار می‌گیرد و آمریکا در تلاش است که تحریم‌ها رو دوقطبی کند.

خورشیدی عنوان کرد: باتوجه به تحریم‌های موجود علیه کشور و استان بوشهر، خدمات دولت در نقاط مختلف کشور و استان موجود است که یکی از نمونه‌های آن امروز در کنگان ۲۳میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌ها و همچنین آغاز عملیات اجرایی آنها هزینه شد.

وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که جامعه امروز را تهدید می‌کند، وجود آسیب‌های اجتماعی است، که رهبر معظم انقلاب نیز بر کاهش این آسیب‌ها تاکید دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه از سمن‌های خلاق حمایت خواهد شد، ابراز کرد: استان بوشهر قبل از تشکیل این دولت ۱۶ سمن داشته که امروز این آمار به ۲۲۰سمن فعال رسیده است و هیچ سمن در حال انتظار برای ثبت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی‌ نقد وارد می‌کنند که در استان ۳۰۰ مجوز کنسرت داده شده است، گفت: خوشبختانه این عدد جوابگو است و این‌گونه برنامه‌های نشاط اجتماعی با تدبیر و ابتکارات استان بود که در سراسر کشور گسترش یافت و همچنین در این عرصه یکی از فعال‌ترین استان‌ها هستیم.

خورشیدی در مورد انتصاب بانوان گفت: استاندار بوشهر در هفته دولت سال گذشته بر انتصاب بانوان و تعامل با رسانه و  جوانان تاکید کرد و این مورد را یکی از شاخصه‌های ارزیابی دستگاه‌های برتر دانست.

وی اضافه کرد:  ۶۰ نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی استان منصوب شده‌اند که این عدد جوابگوی این جمعیت بوشهر نیست و در سال‌های آتی این آمار افزایش خواهد یافت.

این مسؤول یادآور شد: متوسط سن مدیران در سال گذشته به ۴۴ سال تبدیل شده است و این امر نشان‌دهنده انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی است.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم با همکاری بخش انرژی بتوانیم ساماندهی خوبی در بحث مسؤولیت‌های اجتماعی انجام دهیم که تصمیم داریم مسؤولیت‌های اجتماعی را در بخش صنعت ساماندهی کنیم.

خورشیدی در خصوص تلاش و خدمات رسانی سازمان هلال احمر، عنوان کرد: امدادگران هلال احمر فرشتگان نجات هستند که در تمامی مراسم و حوادث حضور دارند و باتوجه به اینکه دستگاهی دولتی نیست، تلاش و فعالیت داوطلبانه‌ امدادگران و جوانان هلال احمر نشان‌دهنده  عشق و علاقه آنها است.

خبرنگار:صلاح خنافره